DUINFESTIVAL

HEEMSKERK

DUINFESTIVAL

HEEMSKERK

De huidige organisatie: Rianne Zomerdijk, Kim van de Ploeg, Marijn Verduin en Cindy Henneman.

ONTSTAAN VAN HET DUINFESTIVAL

Het Duinfestival in Heemskerk is een evenement dat het publiek - jong en oud - op een speelse manier kennis laat maken met kunst en cultuur. Na een gedegen voorbereiding van twee jaar, vindt het festival voor het eerst plaats op 17 september 2016, in de Heemskerkse duinen. Een uniek evenement op een prachtige locatie. Hoe is dit idee ontstaan?

Carolien Mientjes en Cindy Henneman waren voor de derde keer bij het Oerol-festival op schiereiland Terschelling toen Carolien zei: "Dit moeten we ook in Heemkskerkerduin organiseren! Cin, dit is een leuke opdracht voor jou!" Zo gezegd, zo gedaan... Cindy kwam in contact met Josefien Niesten en Rianne Zomerdijk en de organisatie was geboren.

De kaartjes voor de 2016 editie vliegen de deur uit, het lijkt een succes. Met een stralende zon in de rug, genieten kinderen en volwassenen van muziek, theater en andere optredens verspreid door het duingebied. Er zijn vele leermomenten en de organisatie is voorzichtig, maar het is een feit, nog een editie in 2017! De krant kopt: mini-oerol in Heemskerk, intiem blijven is de kracht. En dat lukt, ook al is het festival in de zomer van 2017 wederom strak uitverkocht, het voelt als een fietsende familie (en weer heerlijk weer).

In 2018 werd het Duinfestival in Heemskerk georganiseerd door een nieuwe formatie. Naast Cindy Henneman en Rianne Zomerdijk doet Laura Sprengers mee, zij wilde een kaartje kopen voor het Duinfestival, maar het was toen uitverkocht. Dit vond ze zo jammer dat ze zich aanmeldde als vrijwilliger om toch een stukje van het festival te kunnen zien.

In de media:

Eerste editie 2016

Klik hier voor een vergroting: eersteeditie.jpg

Eerste editie 2016

Klik hiervoor een vergroting: eersteeditie2.jpg

Tweede editie 2017

Klik hier voor een vergroting: tweedeeditie.jpg

Tweede editie 2017

Klik hier voor een vergroting: tweedeeditie2.jpg